Nasz zarządca nic nie robi. Za co bierze pieniądze?

Blog

 

O zarządzaniu i nie tylko...

Niedziela, Październik 1, 2023, 18:23
Często w różnych komentarzach i opiniach o zarządcach można wyczytać lub usłyszeć, że "nasz zarządca nic nie robi". Jestem tego świadomy i sam się z tym często spotykam. Dzisiaj jednak przekornie będę musiał stanąć jako adwokat diabła i będę bronił wizerunku zarządcy. Wynika to z faktu, że jako zarządcy bardzo często marnujemy czas na działania, które musimy wykonać, które są czasochłonne, a wydaje się że ich wykonanie to zaledwie chwila. Przejdę do konkretnych przykładów.
W ubiegłym tygodniu załatwialiśmy sprawę w jednym z urzędów. Sprawa ciągnie się już chyba ze dwa lata. Zadzwoniła do nas pani z urzędu, że coś tam musimy załatwić by sprawę pchnąć dalej. Mówię, że wyślemy w tej sprawie oficjalne pismo, ale pani nalegała by podejść osobiście bo tak będzie łatwiej i przyśpieszy wszystko. Napisaliśmy na szybko krótkie pismo, siadam w samochód i po kilkunastu minutach wchodzę do urzędu. Temat dla mnie banalny, do załatwienia w max minutę. Ale nie tak szybko... Najpierw pani każe wyjść i poczekać na korytarzu. Zaczynam tłumaczyć o co chodzi, ale pani przerywa i mówi coś w stylu "tu każdy chce coś tylko złożyć". Ok. Wychodzę na korytarz i po chwili pani woła dwóch innych panów czekających na korytarzu. Drzwi są otwarte, więc chcąc nie chcąc, słyszę całą rozmowę tych panów z urzędniczką. Jeden z nich coś załatwia, a drugi tylko zajmuje czas rozmową z panią urzędniczką. Pominę szczegóły rozmowy i zachowania tych panów. Po 54 minutach (tak - zaglądałem na zegarek) panowie wychodzą i wchodzę ja. W niecałą minutę załatwiam sprawę i wychodzę. Sprawę załątwiłem w minutę, ale dojazd i czekanie w urzędzie to prawie 1,5 godziny.
Drugi przykład. Do załatwienia sprawa u dostawcy prądu w nowej wspólnocie. Możliwa do załatwienia tylko telefonicznie na ogólnej infolinii. Jeszcze pół roku temu można było wysłać maila i następnego dnia lub max 3-go dnia mieliśmy odpowiedź i pozytywne załatwienie sprawy. Teraz, jak się dowiedziałem, operator zmienił system i takie sprawy można załatwić tylko u konsultanta. Nie będę zanudzał jak to wygląda - każdy kto próbował się dodzwonić na jakąkolwiek infolinię wie jak to wygląda. Po dwóch dniach, wieeeelu minutach oczekiwania na połączenie z konsultantem, przekierowywaniu do kolejnego działu, szeregu połączeń z działami rozliczeniowymi, technicznymi itd, w końcu ... dostałem informację, że zgłoszenie jest przyjęte i w ciągu 14 dni mają dokonać zmian w systemie. Zostaję więc z informacją, by za dwa tygodnie zadzwonić ponownie i dowiedzieć się czy wszystko się udało. Żeby było jeszcze ciekawiej pierwszego dnia pani na infolinii (pomimo konsultacji z kimś z kierownictwa) odpowiedziała nam, że tego się nie da zrobić, natomiast następnego dnia pani z innego działu odesłała nas do tego wcześniejszego z informacją, że oni to powinni zrobić. Podsumowując - około  godzina rozmów z konsultantami, blisko 2 godziny oczekiwania na dostępność konsultantów i połączenia pomiędzy nimi. A kiedyś wystarczył mail napisany w 5 minut...
Mamy tutaj przykłady traconego czasu na coś, co nie jest nam potrzebne do szczęścia i czego wspólnota nawet nie widzi, a z czym musimy się mierzyć w swojej codziennej pracy. Niby tylko godzina lub dwie stracone, ale tych urzędów i obowiązków z roku na rok jest coraz więcej, a korporacje likwidują punkty obsługi klienta na rzecz infolinii. I w ten sposób w miesiącu poświęcamy naprawdę sporą część naszego czasu na takie urzędnicze sprawy. Osobiście wolałbym poświęcić go bezpośrednio dla wspólnot - dla mnie to przyjemniejsze, a dla mieszkańców korzystniejsze. Ale czarną robotę też musimy wykonywać. Niestety

Brak komentarzy.
(*) Pola obowiązkowe

...

Strona zbudowana z Kopage
← Zbuduj swoją teraz
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem
Powered by Kopage